“Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań.”
Linia kolejowa E59 na odcinku Wrocław – Poznań jest linią dwutorową, zelektryfikowaną o długości 162 km. Prowadzony jest na niej ruch pasażerski i towarowy. Modernizowany odcinek Czempiń – Poznań ma długość 32,32 km.
Obecnie w ramach projektu zawarte zostały następujące umowy:
- Projekt i zabudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń kolejowych sieci telekomunikacyjnych na odcinku linii kolejowej E59 Czempiń -Poznań 90/115/0003/12/Z/I.
- Nadzór autorski nad modernizacją na linii kolejowej E59, odcinek Czempiń – Poznań 90/115/0004/12/Z.
- Działania informacyjne i promujące dla modernizacji linii kolejowej E59, odcinek Czempiń – Poznań.
- Nadzór nad modernizacją na linii kolejowej E59, odcinek Czempiń – Poznań.
- Przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą linii kolejowej E59, odcinek Czempiń- Poznań.
- Modernizacja przejazdu w Luboniu w km 156,643.
Cele bezpośrednie modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, odcinek Czempiń – Poznań:
- przystosowanie linii do kursowania taboru z prędkością maksymalna 160 km/h,
- zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem na długości całej linii,
- umożliwienie zatrzymywania pociągów na torach głównych dodatkowych bez konieczności zajmowania torów szlakowych, na co pozwoli zmodernizowany układ torowy na stacjach,
- zwiększenie bezpieczeństwa na jednopoziomowych przejazdach kolejowych jako wynik zmniejszenia ich ilości oraz wyposażenia pozostałych przejazdów w nowoczesna sygnalizacje i “nadzór wizualny” przy prędkości 160 km/h,
- zwiększenie bezpieczeństwa poprzez budowę nowych skrzyżowań dwupoziomowych,
- poprawę jakości przewozów i wzrost efektywności wykorzystania linii kolejowej poprzez umożliwienie po zakończeniu zadania realizowania oferty przewozowej przy wyższej prędkości handlowej, skrócenia czasu jazdy i zwiększenia przepustowości linii,
- zachowanie dotychczasowych funkcji wybranych stacji z możliwością osiągnięcia przyszłej zwiększonej ilościowo oferty przewozowej,
- poprawę przepustowości oraz jakości połączeń w ruchu międzynarodowym w ramach transeuropejskiej sieci transportowej TEN – T oraz poprzez wykorzystanie Korytarzy Paneuropejskich ,
- zdecydowane zmniejszenie kosztów bieżącego utrzymania infrastruktury z tytułu zastosowania elementów o wysokiej niezawodności i trwałości oraz w wyniku likwidacji zbędnej infrastruktury i stanowisk pracy.
Zakres rzeczowy prac modernizacyjnych przetargu pn.”Przebudowa układów torowych wraz z infrastruktura towarzysząca na linii E59, odcinek Czempiń – Poznań obejmuje:
- modernizacje nawierzchni (km 131,080 do km 163,400) łącznie 64,640 kilometrów torów głównych i zasadniczych,
- modernizacja szlaków szt.5,
- modernizacja stacji szt.3,
- likwidacje stacji- zamiana na posterunek ( Puszczykówko) szt.1,
- likwidacja przejazdów szt. 12,
- budowa dróg objazdowych w związku z likwidacja przejazdów kolejowych około 4,500 km,
- budowa lub przebudowa wiaduktu kolejowego szt. 3,
- przebudowę mostów szt.4,
- budowę lub przebudowę przepustów szt. 22,
- budowę i modernizacje podziemnych przejść do pieszych szt. 9,
- budowę przejść ekologicznych szt. 3,
- budowę ekranów akustycznych – 1,980 km,
- usuniecie kolizji.
Zakres rzeczowy prac modernizacyjnych przetargu pn. “Projekt i zabudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń kolejowych sieci telekomunikacyjnych na linii kolejowej E59 odcinek Czempiń – Poznań”, obejmuje:
- modernizacje urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) na stacjach 3 stacje,
- budowa urządzeń sbl (odstępów) szt. 7,
- budowa urządzeń na przejazdach kolejowo-drogowych: SSP szt.8 oraz kat. A szt. 8 ,
- modernizacja urządzeń i systemów kolejowych sieci telekomunikacyjnych,
- modernizacja urządzeń i układów elektroenergetyki do 1 kV,
- budowa i uruchomienie urządzeń w LCS Poznań Główny II,
- budowa urządzeń DSAT.
Całość przedmiotu zamówienia obejmuje ponadto:
- opracowanie wniosków/wystąpień do organów administracji publicznej (jeśli będzie konieczność),
- opracowanie szczegółowych specyfikacji technicznych,
- opracowanie projektów budowlanych,
- opracowanie wniosków o wydanie pozwolenia na budowę ( wraz z uzyskaniem pozwoleń),
- opracowanie raportów środowiskowych (jeśli będzie konieczność),
- opracowanie dokumentacji powykonawczej.